piątek, 25 marca 2011

Zapraszam do nowej zabawy

Witam wszystkich bardzo serdecznie i zapraszam do wielkanocnej zabawy!

Ten blog został założony po to, aby pozostał w sieciowej pamięci ślad naszego wspólnego działania.
Tym śladem będzie zapis dokonań wszystkich uczestniczek (uczestników) zabawy, również współautorek bloga.
Zabawa ma formę SAL-a, który już jest chyba dość dobrze znany w naszym robótkowym świecie (nie będę więc wyjaśniać zasad).
Tym razem proponuję nieco inne w formie wielkanocne wyszywanie.

Celem naszej zabawy jest stworzenie prac typu "Pinkeep" - techniką haftu krzyżykowego (z dodatkami) , których motywem przewodnim będzie szeroko rozumiana tematyka Wielkanocy.

Jakiś czas temu, kiedy natrafiałyśmy w sieci na pierwsze zdjęcia Pinkeep, zastanawiałyśmy się na forum, jakie jest ich przeznaczenie. Wtedy jakoś do końca nie byłyśmy przekonane o ich funkcjonalności.
Ja nie podejmuję się stworzenia fachowej definicji, czy też opisu.
Mnie najbardziej odpowiada wyjaśnienie, które znalazłam  na blogu Eguni: "a do czego to jest?", odpowiedź "Do niczego".
Ot, taki ozdobnik, miły dla oka dekoracyjny drobiazg.
Oczywiście żałuję, że nie ma polskiego odpowiednika tej angielskiej nazwy, bo na pewno wolałabym go zastosować.

Oglądając zdjęcia prac zrobionych w tym stylu widzimy, że są tworzone różnymi ściegami, mają różny kształt (kwadrat, prostokąt, owal, koło, serce), a tematyka haftowanych  wzorów jest nieograniczona.

Z przepastnych czeluści internetu wybrałam kilka adresów, gdzie znajdziemy zdjęcia gotowych prac, ilustrujących różnorodność tworzonych drobiazgów.


Tu kilka linków z instrukcjami wykonania:


A teraz kilka niezbędnych szczegółów organizacyjnych:

1. Chętnych do udziału w zabawie proszę o przesyłanie wiadomości z adresem mailowym, potrzebnym  do nadania uprawnień współautora bloga  - na pocztę widoczną w moim profilu.
Proszę nie wpisywać swojego adresu w komentarzach do tego posta.

2. Nie ma limitu ilości wykonanych i prezentowanych tu prac - można zrobić więcej niż jedną.

3. Do tworzonych prac wykorzystujemy wzory i schematu znalezione samodzielnie w różnych źródłach  lub własnego autorstwa - co byłoby najcenniejsze.

4. Termin zakończenia zabawy: oficjalnie do 23 kwietnia.
Jednak wiem  (chociażby z własnego doświadczenia), że zdarzają się nieprzewidziane przeszkody, więc blog po tym terminie będzie nadal otwarty do prezentacji późniejszych projektów.

5. Zgodnie z zasadami każdego SAL-a uczestnicy zabawy pokazują postępy swoich prac - a więc chwalenie się pożądane jak najczęściej.
Zamieszczamy tu informacje związane z pomysłami, planowaniem własnej pracy, postępami w tej pracy, pytaniami, refleksjami, obawami oraz oczywiście bogatą dokumentację fotograficzną.
6. Bardzo proszę, aby każde publikowane tu zdjęcie Waszych dokonań na wszystkich etapach było opatrzone podpisem - nick, imię lub adres bloga.

Będzie mi bardzo miło, jeśli umieścicie banerek zabawy na swoich blogach.

I cóż jeszcze mogę dodać?
Mam nadzieję, że taki pomysł na dekorację, ozdobę, upominek świąteczny wart jest Waszego zainteresowania.
A jeśli przyłączycie się do zabawy życzę nam wszystkim wielu twórczych pomysłów, miłych chwil przy pracy i satysfakcji z osiągniętych efektów!

Do tytułu bloga i banerka zabawy wykorzystany został projekt publikowany na stronie "Vintage Holiday Crafts" 



Kod do banera zabawy




23 komentarze:

El. pisze...

Pierwszy komentarz od Blasiuk: "Ostatnio robię tylko pinkeepy, więc nie może mnie tu zabraknąć:) Taka okazja! Pozdrawiam Beata

Mysia pisze...

Kochana ja już w pełni gotowa jestem ;o)

Iza N-P. pisze...

No to i ja coś małego chyba wyszyję - choć termin jak dla mnie krótki.
Pozdrawiam Iza N-P.
www.golddust.pl

renataa25 pisze...

Z miłą chęcią się zapisze, bo to będzie mój pierwszy pinkeep ( chyba tak się pisze?)

renataa25 pisze...

Czy moge jeszcze poprosić o emaila bo nie mam funkcji Outlooka i nie moge zczytać emaila!!!

El. pisze...

Izo - wiem, termin miał być dłuższy, zabawę już dawno przygotowywałam, ale ostatnie dwa tygodnie zeżarł mi paskudny wirus.
Proszę Was - Ciebie i Renatę o przesłanie Waszych adresów mailowych do mnie, bo bez nich nie mogę wysłać zaproszenia z uprawnieniami współautora bloga.
Na mój adres w profilu bloga.

renataa25 pisze...

Dziękuję:)))

Anja pisze...

Wzorek już mam, dostęp dostałam.
Zabieram się do pracy.

El. pisze...

Anja - to już możesz napisać słówko o swoich planach?

mamasia pisze...

Ja rownież proszę o dopisanie mnie do zabawy:) Pozdrawiam

mamasia pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Agata pisze...

witajcie dziewczyny, jestem nowa w blogowym świecie i to będzie mój pierwszy SAL, ale z chęcią się przyłączę :)

El. pisze...

Agata - podeślij proszę swoje namiary (adres mailowy)

Agata pisze...
Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.
El. pisze...

Agato - wysłałam już do Ciebie maila, więc usunęłam ten komentarz z adresem.

Agata pisze...

pkela, dziękuję bardzo za zaproszenie, niebawem dołączę do zabawy :)

violi igłą malowane pisze...

Ja też się zapisuje do zabawy..

basiulula pisze...
Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.
Anonimowy pisze...
Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.
El. pisze...

Viola, Basiulula, Beatka03 - wysłałam do Was zaproszenia.

Jeszcze raz bardzo proszę - nie wpisujecie w komentarzach swoich adresów, bo niestety nie da się edytować wpisów i muszę usuwać cały komentarz

Hanulek pisze...

Chętnie i ja dołączę do zabawy:) Maila już wysłałam:)

El. pisze...

Odebrany i wysłany:)

violi igłą malowane pisze...

Już odebrałam i dziękuje ..